Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

Δράσεις για την προώθηση των πεζών

Δράσεις για την προώθηση των πεζών


1. Ενθάρρυνση των περιπάτων

2. Αξιοποίηση των τόπων, των πλατειών ανά γειτονιά

3. Διευκόλυνση των κινήσεων των πεζών

4. Εξάλειψη των εμποδίων των πεζών

5. Περιορισμός της κίνησης στην κλίμακα της γειτονιάς.




1. Ενθάρρυνση των περιπάτων

Το περπάτημα είναι μία δραστηριότητα που εκτιμάται από ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού, άριστη για την υγεία και σημαντική στο πολιτιστικό και πολιτικό σχέδιο, μοναδικός τρόπος για να ανακαλύψει και να αφομοιώσει κάποιος το έδαφος. Με ένα ποικίλο τοπίο, όπου οι πυκνά δομημένες περιοχές είναι δίπλα σε πολύ πράσινες, ακόμη και άγριες, η Γενεύη θα προσφέρει ένα πλούσιο δίκτυο περιπάτων.



Δύο κατευθύνσεις δράσης:

* εγκαταστάσεις για περπάτημα

* προώθηση ενός δικτύου που συνδέεται στις γειτονικές κοινότητες


2. Αξιοποίηση των τόπων, των πλατειών ανά γειτονιά

Ο δημόσιος χώρος δεν είναι μόνο ένας χώρος μετακινήσεων αλλά πάνω απ’ όλα ένας ζωντανός χώρος με ποικίλες χρήσεις. Αυτοί οι διαφορετικού τόποι, χώροι που αντανακλούν ένα μείγμα δραστηριοτήτων που διεξάγονται στις γειτονιές και την πολυπλοκότητα της εγκατάστασής τους, αποτελούν εγκαταστάσεις που απαιτούν ποιότητα για να συμβάλουν στο «διάβασμα», την άνεση και τον καλλωπισμό της πόλης.


Δύο κατευθύνσεις δράσης:

*η επέκταση της κίνησης των πεζών στους πρόποδες της Παλαιάς Πόλης και στο κέντρο, δεξιά του ποταμού

*η ανάπτυξη πλατειών και εμβληματικών τετραγώνων στις υπάρχουσες γειτονιές και η δημιουργία νέων μέσα σε καινούριες

*η ανάκτηση άλλων περιοχών μέσω ενός δικτύου μικρών πράσινων δημόσιων χώρων που χρησιμοποιούνται σήμερα για άλλους σκοπούς (αυλές, σταθμεύσεις, προσωρινές κατασκευές)


3. Διευκόλυνση των κινήσεων των πεζών

Το να διασχίζεις με τα πόδια τα πολυάριθμα σταυροδρόμια της Γενεύης είναι μία οδυνηρή εμπειρία (κουμπιά για το φανάρι των πεζών, μεγάλη αναμονή, επόμενο φανάρι ασυντόνιστο…), γεγονός που οδηγεί τους πεζούς να αναλαμβάνουν συχνά τον κίνδυνο. Επίσης, πολλά δρομάκια είναι στενά και έχουν κυκλοφοριακή συμφόρηση, με αποτέλεσμα να είναι επικίνδυνα και άβολα. Αυτές οι συνθήκες απαξιώνουν την κατάσταση των πεζών και τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητο.


Τέσσερις κατευθύνσεις δράσης:

*ο επαναπροσδιορισμός των προτεραιοτήτων στα σταυροδρόμια

*η ανάπτυξη του εμπορικού δρόμου

*η δημιουργία διαδρομών και η ανάπτυξη βοηθημάτων ασφαλείας γύρω από σχολεία και εξοπλισμός για ηλικιωμένα άτομα

*η αξιοποίηση των εισόδων των πάρκων


4. Εξάλειψη των εμποδίων των πεζών

Περπατώντας αργά, ο πεζός αγαπά τις συνεχόμενες διαδρομές, τις παρακάμψεις, τα μονοπάτια που διασταυρώνονται…και απεχθάνεται τα αδιέξοδα που τον αναγκάζουν να κάνει αναστροφή. Πολλοί δρόμοι στα κέντρα των πόλεων με τις σφιχτές νησίδες και τους ημιδημόσιους χώρους γίνονται για αυτόν – σε αντίθεση με τις αστικές περιφέρειες, όπου οι δρόμοι είναι λίγοι και τα αγροτεμάχια μεγάλα με αποτέλεσμα να είναι εχθρικά προς τον πεζό και να συνεπάγονται αναπόφευκτα την μηχανοκίνητη μεταφορά.


Δύο κατευθύνσεις δράσης:

*η άρση των εντοπισμένων εμποδίων (λειτουργικές περικοπές, γεωγραφικές ή εδαφικές)

*η δημιουργία μιας συνεχόμενης και πυκνής οπτικής του πεζού (υλοποίηση σύμφωνα με την περίπτωση του τοπικού σχεδίου για τη διαδρομή των πεζών)


5. Περιορισμός της κίνησης στην κλίμακα της γειτονιάς.

Διάφορα κυκλοφοριακά μέτρα έχουν δοκιμαστεί και εφαρμοστεί στην πόλη της Γενεύης. Δεν επιδέχονται κριτική και η κλίμακα της εφαρμογής τους είναι αμφίβολη. Κάθε μέτρο περιορίζεται σε μία συγκεκριμένη περίμετρο εφαρμογής, οι μεσαίες περίμετροι είναι ασυνεχείς. Περνώντας γρήγορα από ένα καθεστώς κυκλοφορίας στο άλλο, οι αυτοκινητιστικές τάσεις… αγνοούνται. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να περάσει σε μια μεγαλύτερη κλίμακα. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας πρέπει να εφαρμοστεί στο επίπεδο των πιο σημαντικών γειτονιών: οι περιοχές που οριοθετούνται από τις γραμμές να έχουν μεγάλη κυκλοφορία δικτύου. Αυτή η γενίκευση είναι ο μόνος τρόπος που θα παράγει σαφείς πανομοιότυπες αναφορές τόσο για τους πεζούς όσο και για τους αυτοκινητιστές, οι οποίες θα προκαλέσουν σταδιακά το σεβασμό.


Δύο κατευθύνσεις δράσης:

*στις γειτονιές, η χρήση του εύρους των μέτρων συγκράτησης (ζώνη 30, οδός κατοικημένης περιοχής, μονόδρομοι κτλ.)

*στο κύριο δίκτυο, η βελτίωση των επιπέδων ασφαλείας στις οδούς μεγάλης κυκλοφορίας (φυλασσόμενες διαβάσεις).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου